Detailed Information on Publication Record
2019
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ et. al.Basic information
Original name
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
Name in Czech
Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
Name (in English)
Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
Authors
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka DOLEŽALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ilona FIALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radka HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora CHLEBORADOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika JÁNSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KOPEČNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michaela KRISTLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Štěpánka LAUKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina MALENOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana MÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří MARTINEC (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila MÁTLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MATULOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar OPATŘILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristýna PIPALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila PIPEKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavla PITNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra RÖDEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dita ŠIMÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Dagmar TRCHALÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Mária VINDIŠOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Věra VOJTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, 250 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00113228
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9562-5
Keywords (in Czech)
kazuistická studie; speciální pedagog; smyslové postižení; vrozené vývojové vady; tělesné postižení; zdravotní znevýhodnění; narušená komunikační schopnost; specifické poruchy učení; poruchy autistického spektra; poruchy chování; poruchy emocí a chování..
Keywords in English
case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2023 13:54, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Monografie představuje zajímavé a podnětné kazuistické studie, s nimiž se může speciální pedagog v praxi setkat. Autoři poukazují skrze kazuistické studie na souvislosti výzev pro speciální pedagogiku. Jednotlivé kapitoly reflektují specifika života lidí s postižením či znevýhodněním. Kazuistické studie mohou napomoci čitatelům rozpoznat a pochopit některé ze souvislostí, které nemusí být na první pohled zřejmé. Tento postup umožní cílové skupině hlubší proniknutí do analyzované problematiky. Studium případů vede k upevnění již získaných vědomostí a znalostí, ale také k rozvíjení diagnostického myšlení a hledání možných způsobů intervence.
In English
The book is a collection of interesting case studies from the area of special needs education. Authors of case studies are referring to the challenges connected with special needs education. Individual chapters reflect some specifics of life for people with disabilities or disadvantages. These studies can help professionals to identify and understand some of the issues that may not be obvious at first sight.This process will enable the special needs experts to gain deeper insight into the issues being analyzed. These case studies can lead to the development of diagnostic thinking needed for finding possible methods of intervention.
Links
MUNI/A/1432/2018, interní kód MU |
|