Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1635696, author = {Márová, Ivana and Kedroňová, Lucie}, booktitle = {Inclusive Education from the teacher´s perspective}, keywords = {Inclusive Education, Teachers}, language = {cze}, title = {Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů}, year = {2019} }
TY - CONF ID - 1635696 AU - Márová, Ivana - Kedroňová, Lucie PY - 2019 TI - Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů KW - Inclusive Education, Teachers N2 - Inkluzivní vzdělávání nahlíží na individuální odlišnosti pozitivně a klade si za cíl maximální rozvíjení potenciálu každého žáka a vytváření co možná nejméně restriktivního prostředí (Tannenbergerová, 2016). Cílem prezentovaného šetření byla analýza postojů pedagogů 1. stupně základních škol vůči inkluzivnímu vzdělávání. Dále zmapování jejich zkušenosti a poznatků o inkluzivním vzdělávání a analýza možných faktory, které jejich názory a postoje k inkluzivnímu vzdělávání ovlivňují.Pro realizaci výzkumného šetření byla využita metoda kvantitativního výzkumného šetření založena na dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník sestaven na základě analýzy odborné literatury sestával z 4 sekcí zahrnujících 38 položek, v nichž převažovala tvrzení, k nimž se pedagogové vyjadřovali na škále rozhodně souhlasím spíše ne/souhlasím a rozhodně nesouhlasím. Výzkumný vzorek sestával z 80 pedagogů vyučujících na 1.stupni běžných základních škol. Jediným kritériem záměrného výběru respondentů byla pedagogická praxe na 1. stupni základní školy. Výzkumný vzorek zahrnoval 77 žen a 3 muže.Z výsledků výzkumného šetření vyplývá převážně negativní postoj k inkluzivnímu vzdělávání. Negativně se vyjadřovali respondenti nejen u výroků týkajících se konceptu inkluzivního vzdělávání, ale také u podmínek, které jsou pro vzdělávání stanoveny v českém prostředí. Přestože celkově hodnotí učitelé inkluzivní vzdělávání spíše negativně, vyjadřují souhlas s tvrzením, že inkluzivní vzdělávání učí žáky respektu a vzájemné spolupráci. ER -
MÁROVÁ, Ivana and Lucie KEDROŇOVÁ. Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů (Inclusive Education from the teacher´s perspective). In \textit{Inclusive Education from the teacher´s perspective}. 2019.
|