Detailed Information on Publication Record
2019
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup. Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup. Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace
Name (in English)
Digital information curatorship as a universal educational approach. Pragmatic educational theory and its practical-research implementation
Authors
Edition
1. dotisk 2., přepr. vyd. Brno, 206 pp. 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9233-4
Keywords (in Czech)
vzdělávání; kurátorství; kurátorství obsahu; pedagogický výzkum; informační věda; digitální knihovny; pragmatismus; fenomenologie; nelineární učení
Keywords in English
education; curatorship; content curators; pedagogical research; information science; digital libraries; pragmatism; phenomenology; nonlinear learning
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 19/3/2020 11:57, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup.
In English
The book focuses on the topic of digital information curatorship, which it studies in the context of connectivistic and constructivist teaching. This topic shows as a fundamental pedagogical approach, which allows for a higher level of student participation, their autonomy, but also a better differentiation of educational content. The topic of digital information curatorship is also included in the context of information science, andragogy, digital libraries and other related topics. From the initial theoretical definition, it gradually goes into the field of specific educational recommendations. From the library concept, it gradually translates into a universal educational approach.