J 2019

Perception of conflict situations before and after graduation from the police school

BUGALA, Martin

Basic information

Original name

Perception of conflict situations before and after graduation from the police school

Name in Czech

Vnímání konfliktních situací před a po ukončení studia na policejní škole

Authors

BUGALA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Archives of Budo, Warsaw POLAND, 2019, 1643-8698

Other information

Language

English

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

30306 Sport and fitness sciences

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Impact factor

Impact factor: 1.014

RIV identification code

RIV/00216224:14510/19:00113349

Organization unit

Faculty of Sports Studies

UT WoS

000512621800001

EID Scopus

2-s2.0-85078456321

Keywords (in Czech)

konfliktní situace; strategie zvládání; fyzický útok; policejní vzdělávání; fyzická agrese; verbální agrese; verbální útok; násilí na policii

Keywords in English

conflict situation; coping strategy; physical attack; police education; physical aggression; verbal aggression; verbal attack; violence on police

Tags

Tags

International impact
Changed: 11/5/2020 09:39, Mgr. Pavlína Roučová, DiS.

Abstract

In the original language

Background and Study Aim: Comparing the differences in the police knowledge acquisition process in various stages of the professional career of police officers serves as feedback for police training centers. The pilot study points out whether the training in conflict resolution is sufficient or not, then, how the policemen themselves feel when dealing with conflict situations and, last but not least, how they assess their professional performance or how they approach the citizens. The aim of the study is the knowledge about the differences between the levels of perception of conflict situations in newcomers to the basic training and freshly graduated police officers after having undergone the training. Material and Methods: For data collection, the author of the study used the Questionnaire Solution of Conflict Situations and Circumstances of Assaults (SoCon). The quantitative data were analysed on the basis of the descriptive statistics and t-test method. The research samples were the policemen of the Czech Republic (n = 140). Results: The policemen after graduation rather agree that it is easy to respond to verbal conflict and that they are quite confident in solving it. The policemen do not know whether it is easy for them to react to physical conflict and whether they feel confident in its solution. They rather disagree that they are psyche burdened by conflict situations at work and do not know whether they are qualified and competent to the police work. They rather agree that they are kind, trustworthy, reliable, willing, receptive, accessible, fair, professional, honest and fair. Conclusions: Most areas have remained unchanged, yet the research has pointed out to some differences that could affect police officers in their dealing with conflicts. Perceptions of verbal and physical aggression differ from one case to another. This fact points to the need of addressing these differences while mapping physical confrontations.

In Czech

Cíl: Srovnání rozdílů v procesu získávání policejních znalostí v různých fázích profesionální kariéry policistů slouží jako zpětná vazba pro policejní výcviková střediska. Pilotní studie poukazuje na to, zda je školení v oblasti řešení konfliktů dostatečné nebo ne, jak se sami policisté cítí při řešení konfliktních situací a v neposlední řadě, jak hodnotí svůj profesní výkon nebo jak přistupují k občanům. Cílem studie je znalost rozdílů mezi úrovněmi vnímání konfliktních situací v EU Metodika: Pro sběr dat použil autor studie dotazníkové řešení konfliktních situací a okolností útoků (SoCon). Kvantitativní data byla analyzována na základě popisné statistiky a metody t-testu. Výzkumnými vzorky byli policisté České republiky (n = 140). Výsledek: Policisté po ukončení studia spíše souhlasí s tím, že je snadné reagovat na verbální konflikt a že jsou zcela jisti, že jej vyřeší. Policisté nevědí, zda je pro ně snadné reagovat na fyzický konflikt a zda se cítí sebevědomě v jeho řešení. Spíše nesouhlasí s tím, že jsou psychicky zatíženi konfliktními situacemi v práci a nevědí, zda jsou kvalifikovaní a způsobilí k práci policie. Spíše souhlasí s tím, že jsou laskaví, důvěryhodní, spolehliví, ochotní, vnímaví, přístupní, spravedliví, profesionální, čestní a spravedliví. Závěry: Většina oblastí zůstala nezměněna, výzkum však poukázal na některé rozdíly, které by mohly ovlivnit policisty při řešení konfliktů. Vnímání slovní a fyzické agresivity se v jednotlivých případech liší. Tato skutečnost ukazuje na potřebu řešit tyto rozdíly při mapování fyzických konfrontací.