MÍSAŘOVÁ, Darina. Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, řada Geographica. roč. 48, 1-2, s. 25-39. ISSN 1212-2157. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic
Autoři MÍSAŘOVÁ, Darina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, řada Geographica, 2019, 1212-2157.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00108207
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky outdoor education; cartographic aids; primary schools; interview with teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 27. 3. 2020 13:15.
Anotace
In primary schools geography is the subject in which cartographic aids are most often used. However, they also have an irreplaceable role in various forms of outdoor education (fi eld trips, outdoor exercises, school trips, open-air schools, etc.). This paper presents results obtained from interviews with teachers concerning the use of cartographic products. The survey was carried out in Brno and the sample consisted of 30 teachers, either from primary schools or from the lower levels of eight-year grammar schools (years 1–4). The fi rst part of the interviews concerned the printed cartographic products (atlases, wall maps, basemaps, etc.) used in their particular school. The second part dealt with the use of internet maps in the school environment. The fi nal part concerned the particular forms of learning during which cartographic aids are used.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:30