C 2018

Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje

TUPÝ, Jan

Basic information

Original name

Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje

Name (in English)

What to say at the end: What the current development of curriculum design instructs us about

Authors

TUPÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2.doplněné a upravené vydání. Brno, Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017. p. 154-160, 7 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 46, 2018

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00113512

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8997-6

Keywords (in Czech)

Kurikulární dokumenty;Základní vzdělávání;Tvorba kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice

Keywords in English

Curricular documents;Framework educational programmes;Basic education;Development of the Czech curricular documents for basic education

Tags

Reviewed
Změněno: 2/4/2020 12:49, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Kapitola se snaží zobecnit postupy a vlivy provázející tvorbu a revize kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání a naznačit, co bylo při jejich tvorbě podstatné a co by bylo vhodné s tvorbou či prosazováním kurikulárních dokumentů spojovat i do budoucna. Oproti prvnímu vydání publikace (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0) byla kapitola rozšířena o některé poznatky autora získané v období let 2013–2017 a byly provedeny korekce původního textu, který byl tímto doveden až do roku 2017.

In English

The chapter tries to generalize the procedures and influences accompanying the development and revision of curriculum documents for basic education and to indicate what was essential in their development and what should be associated with the creation or promotion of curricular documents in the future. Compared to the first edition of the publication (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0), the chapter was expanded to include some of the author's knowledge gained in the period 2013–2017. Content corrections have also been made to bring the text up to 2017.