Detailed Information on Publication Record
2018
Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje
TUPÝ, JanBasic information
Original name
Co říci na konec: O čem nás dosavadní vývoj tvorby kurikulárních dokumentů poučuje
Name (in English)
What to say at the end: What the current development of curriculum design instructs us about
Authors
TUPÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2.doplněné a upravené vydání. Brno, Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017. p. 154-160, 7 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 46, 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00113512
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8997-6
Keywords (in Czech)
Kurikulární dokumenty;Základní vzdělávání;Tvorba kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice
Keywords in English
Curricular documents;Framework educational programmes;Basic education;Development of the Czech curricular documents for basic education
Tags
Reviewed
Změněno: 2/4/2020 12:49, Dana Nesnídalová
V originále
Kapitola se snaží zobecnit postupy a vlivy provázející tvorbu a revize kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání a naznačit, co bylo při jejich tvorbě podstatné a co by bylo vhodné s tvorbou či prosazováním kurikulárních dokumentů spojovat i do budoucna. Oproti prvnímu vydání publikace (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0) byla kapitola rozšířena o některé poznatky autora získané v období let 2013–2017 a byly provedeny korekce původního textu, který byl tímto doveden až do roku 2017.
In English
The chapter tries to generalize the procedures and influences accompanying the development and revision of curriculum documents for basic education and to indicate what was essential in their development and what should be associated with the creation or promotion of curricular documents in the future. Compared to the first edition of the publication (Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0), the chapter was expanded to include some of the author's knowledge gained in the period 2013–2017. Content corrections have also been made to bring the text up to 2017.