DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese (Methodology of dance expressive approach - primitive expression). In Müller, Oldřich. Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání. první. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, p. 153-168. ISBN 978-80-244-5749-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese
Name (in English) Methodology of dance expressive approach - primitive expression
Authors DOSEDLOVÁ, Jaroslava.
Edition první. Olomouc, Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání, p. 153-168, 16 pp. 2020.
Publisher Univerzita Palackého
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-244-5749-9
Keywords (in Czech) metodika; expresivní terapie; terapeutický tanec; primitivní exprese
Keywords in English methodology; expressive therapy; therapeutic dance; primitive expression
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr., učo 2243. Changed: 17/6/2021 15:26.
Abstract
Kapitola zpracovává metodiku primitivní exprese, jednoho z přístupů terapeutického tance. V úvodu autorka odlišuje tanec, terapeutický tanec a taneční psychoterapii. Dále se věnuje jednotlivým metodickým bodům, kterými jsou připravenost pedagoga, velikost a uspořádání skupiny, materiálové a technické zabezpečení, hudba, pohybové sekvence a struktura hodiny primitivní exprese. Závěr je věnován indikacím, kontraindikacím a možnému efektu daného přístupu.
Abstract (in English)
The chapter deals with the methodology of primitive expression, one of the approaches to therapeutic dance. In the introduction the author distinguishes dance, therapeutic dance and dance psychotherapy. She presents specific methodological points: the competence of the leader, the size and organization of the group, material and technical support, music, movement sequences and the structure of the class of primitive expression. The conclusion is devoted to indications, contraindications and the possible effect of the approach.
Links
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022, interní kód MUName: Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání (Acronym: IMUZA)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 25/4/2024 08:25