ČERNÝ, Michal. What if Comenius had stayed home? Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2020, roč. 8, č. 1, s. 68–76, 11 s. ISSN 1805-8825.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What if Comenius had stayed home?
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2020, 1805-8825.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Comenius; internacion curriculum; connectivism
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2021 18:57.
Anotace
The phenomenon of internationalization is almost inseparably connected with the existence of universities. But this connection is still complicated. These were universities that had counted on mobility and firm internationalization since the Middle Ages, and which strongly supported male religious orders (especially Franciscans, Dominicans and, in the modern period, Jesuits). The quality of education was directly related to the ability of the university to function in a more cultural environment of intense exchange. It was the universities that built the phenomenon of humanism in the modern sense.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 08:14