ČERNÝ, Michal. Jak na synchronní distanční video výuku (How to synchronize distance learning through video). Metodický portál RVP.cz. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2020. ISSN 1802-4785.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak na synchronní distanční video výuku
Name (in English) How to synchronize distance learning through video
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Metodický portál RVP.cz, Praha, Národní ústav pro vzdělávání, 2020, 1802-4785.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) video; webináře; stream; zoom; meet; Teams
Keywords in English video; webinars; stream; zoom; meet; Teams
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 10/3/2021 08:19.
Abstract
Stav kolem uzavření škol vlivem koronavirové infekce také na základních a středních školách otevřel téma online vzdělávání, konkrétně toho, jakým způsobem je možné distanční formou zajišťovat výuku. Nejde jen o tento výjimečný nebo extrémní případ, ale online videovýuka se může hodit v mnoha jiných situacích – když je učitel nemocný, nebo na cestách, když má žáky s individuálním studijním plánem atp. Anebo lze pomocí této formy pracovat s konzultacemi pro žáky, s konzultačními hodinami pro rodiče atp.
Abstract (in English)
The situation surrounding school closure due to coronavirus infection has also opened the topic of online education in primary and secondary schools, namely how education can be provided in a distance form. This is not only an exceptional or extreme case, but online video learning may come in handy in many other situations - when the teacher is ill, or on the move, with pupils with an individual curriculum, etc. Or it is possible to use this form to work with consultations for pupils, consultations for parents, etc.
Links
MUNI/A/1301/2019, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2020: sociální inovace, informační chování a virtuální realita v paměťových institucích (Acronym: DISRI 2020)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/8/2024 01:27