ČERNÝ, Michal. Využití chatbotů ve vzdělávání (Chatbot use in education). Metodický portál RVP.cz. Národní ústav pro vzdělávání, 2020. ISSN 1802-4785.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití chatbotů ve vzdělávání
Name (in English) Chatbot use in education
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Metodický portál RVP.cz, Národní ústav pro vzdělávání, 2020, 1802-4785.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) AI; umělá inteligence; chatbot; data; algoritmické myšlení
Keywords in English AI; Artificial Intelligence; chatbot; data; algorithmic thinking
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 11/3/2021 13:58.
Abstract
Chatboti (konverzační agenti) jsou dnes poměrně standardní součástí fungování sociálních sítí nebo uživatelské podpory. Jejich tvorba může – ale také vůbec nemusí – vyžadovat znalosti programování. Mohou posloužit jako velice zajímavý nástroj pro výuku, ve které se objeví témata, jako je počítačové zpravování emocí, dialogové systémy, API nebo umělá inteligence formou, která je pro žáky poměrně snadno dostupná a pochopitelná. Současně jejich tvorba může pomoci s automatizovaným procvičováním nebo personalizovaným na dialogu postaveném vyučování.
Abstract (in English)
Chatbots (chat agents) are now quite a standard part of social networking or user support. Their creation may or may not require programming knowledge. They can serve as a very interesting learning tool in which topics such as computerized emotion management, dialog systems, APIs or artificial intelligence appear in a form that is relatively easy to understand and understand for students. At the same time, their creation can help with automated practice or personalized dialogue-based teaching.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:44