J 2020

Využití chatbotů ve vzdělávání

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Využití chatbotů ve vzdělávání

Name (in English)

Chatbot use in education

Authors

Edition

Metodický portál RVP.cz, Národní ústav pro vzdělávání, 2020, 1802-4785

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

AI; umělá inteligence; chatbot; data; algoritmické myšlení

Keywords in English

AI; Artificial Intelligence; chatbot; data; algorithmic thinking

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2021 13:58, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Chatboti (konverzační agenti) jsou dnes poměrně standardní součástí fungování sociálních sítí nebo uživatelské podpory. Jejich tvorba může – ale také vůbec nemusí – vyžadovat znalosti programování. Mohou posloužit jako velice zajímavý nástroj pro výuku, ve které se objeví témata, jako je počítačové zpravování emocí, dialogové systémy, API nebo umělá inteligence formou, která je pro žáky poměrně snadno dostupná a pochopitelná. Současně jejich tvorba může pomoci s automatizovaným procvičováním nebo personalizovaným na dialogu postaveném vyučování.

In English

Chatbots (chat agents) are now quite a standard part of social networking or user support. Their creation may or may not require programming knowledge. They can serve as a very interesting learning tool in which topics such as computerized emotion management, dialog systems, APIs or artificial intelligence appear in a form that is relatively easy to understand and understand for students. At the same time, their creation can help with automated practice or personalized dialogue-based teaching.