Detailed Information on Publication Record
2020
Využití chatbotů ve vzdělávání
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Využití chatbotů ve vzdělávání
Name (in English)
Chatbot use in education
Authors
Edition
Metodický portál RVP.cz, Národní ústav pro vzdělávání, 2020, 1802-4785
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
AI; umělá inteligence; chatbot; data; algoritmické myšlení
Keywords in English
AI; Artificial Intelligence; chatbot; data; algorithmic thinking
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2021 13:58, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Chatboti (konverzační agenti) jsou dnes poměrně standardní součástí fungování sociálních sítí nebo uživatelské podpory. Jejich tvorba může – ale také vůbec nemusí – vyžadovat znalosti programování. Mohou posloužit jako velice zajímavý nástroj pro výuku, ve které se objeví témata, jako je počítačové zpravování emocí, dialogové systémy, API nebo umělá inteligence formou, která je pro žáky poměrně snadno dostupná a pochopitelná. Současně jejich tvorba může pomoci s automatizovaným procvičováním nebo personalizovaným na dialogu postaveném vyučování.
In English
Chatbots (chat agents) are now quite a standard part of social networking or user support. Their creation may or may not require programming knowledge. They can serve as a very interesting learning tool in which topics such as computerized emotion management, dialog systems, APIs or artificial intelligence appear in a form that is relatively easy to understand and understand for students. At the same time, their creation can help with automated practice or personalized dialogue-based teaching.