Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1648399, author = {Obrovská, Jana and Tůma, František}, article_location = {Ústav pedagogických věd.}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-1-7}, keywords = {school ethnography; multi-sited ethnography; diversity; teacher education; educational research}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2082}, volume = {25}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1648399 AU - Obrovská, Jana - Tůma, František PY - 2020 TI - PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ JF - Studia paedagogica VL - 25 IS - 1 SP - 155-177 EP - 155-177 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - school ethnography KW - multi-sited ethnography KW - diversity KW - teacher education KW - educational research UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2082 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2082 N2 - Cílem předkládané teoreticko-metodologické studie je 1) představit základní charakteristiky školní etnografie a její aplikace v českém pedagogickém výzkumu; 2) shrnout teoretická východiska a analyzovat přístupy k výzkumu diverzity v pregraduální učitelské přípravě; 3) diskutovat o potenciálu tzv. vícemístné etnografie. Vyvozujeme, že vícemístná etnografie představuje vhodný výzkumný design pro zkoumání diverzity v pregraduální učitelské přípravě, protože zdůrazňuje potřebu propojení a kontrastování poznatků z různých zkoumaných prostředí. Je tedy možné integrovat poznatky jak z prostředí vysokoškolské výuky, kde jsou studenti a studentky učitelství připravováni, tak z prostředí škol, kam jsou umisťováni na praxe. Studie tak přispívá k teoretické a metodologické diskusi v pedagogice. ER -
OBROVSKÁ, Jana and František TŮMA. PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ (PROMISES AND CHALLENGES OF MULTI-SITED ETHNOGRAPHY IN RESEARCH ON DIVERSITY IN PRE-SERVICE TEACHER EDUCATION). \textit{Studia paedagogica}. Ústav pedagogických věd.: Masarykova univerzita, 2020, vol.~25, No~1, p.~155-177. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-1-7.
|