ASHOK, Pranav, Tomáš BRÁZDIL, Krishnendu CHATTERJEE, Jan KŘETÍNSKÝ, Christoph LAMPERT a Viktor TOMAN. Strategy Representation by Decision Trees with Linear Classifiers. In Quantitative Evaluation of Systems (QEST 2019). Cham: Springer. s. 109-128. ISBN 978-3-030-30280-1. doi:10.1007/978-3-030-30281-8_7. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategy Representation by Decision Trees with Linear Classifiers
Autoři ASHOK, Pranav (356 Indie), Tomáš BRÁZDIL (203 Česká republika, domácí), Krishnendu CHATTERJEE (356 Indie), Jan KŘETÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí), Christoph LAMPERT a Viktor TOMAN (703 Slovensko, domácí).
Vydání Cham, Quantitative Evaluation of Systems (QEST 2019), od s. 109-128, 20 s. 2019.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/19:00108295
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-030-30280-1
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-30281-8_7
UT WoS 000679281300007
Klíčová slova anglicky Strategy Representation; Decision Trees; Linear Classifiers
Štítky firank_B
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 4. 2020 23:17.
Anotace
Graph games and Markov decision processes (MDPs) are standard models in reactive synthesis and verification of probabilistic systems with nondeterminism. The class of omega-regular winning conditions; e.g., safety, reachability, liveness, parity conditions; provides a robust and expressive specification formalism for properties that arise in analysis of reactive systems. The resolutions of nondeterminism in games and MDPs are represented as strategies, and we consider succinct representation of such strategies. The decision-tree data structure from machine learning retains the flavor of decisions of strategies and allows entropy-based minimization to obtain succinct trees. However, in contrast to traditional machine-learning problems where small errors are allowed, for winning strategies in graph games and MDPs no error is allowed, and the decision tree must represent the entire strategy. In this work we propose decision trees with linear classifiers for representation of strategies in graph games and MDPs. We have implemented strategy representation using this data structure and we present experimental results for problems on graph games and MDPs, which show that this new data structure presents a much more efficient strategy representation as compared to standard decision trees.
Návaznosti
GA18-11193S, projekt VaVNázev: Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
Investor: Grantová agentura ČR, Algoritmy pro diskrétní systémy a hry s nekonečně mnoha stavy
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 15:25