ŠTĚPÁNKOVÁ, Andrea. Moravian Anabaptists and Nobility: Social and Economic Interaction. In Vernetzung von Promovierenden zur Täufergeschichte (Elspeet, 10. - 11. 1. 2020). 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Moravian Anabaptists and Nobility: Social and Economic Interaction
Name in Czech Moravští novokřtěnci a šlechta: sociální a profesní interakce
Authors ŠTĚPÁNKOVÁ, Andrea.
Edition Vernetzung von Promovierenden zur Täufergeschichte (Elspeet, 10. - 11. 1. 2020), 2020.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60101 History
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) novokřtěnci; šlechta; reformace; raný novověk
Keywords in English Anabaptists; nobility; reformation; early modern history
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Hana Ambrožová, učo 1759. Changed: 17/2/2021 13:24.
Abstract
The aim of the paper was to briefly acquaint with the current state of the Anabaptists-nobility research. Three levels of the social and economic interaction were introduced: 1) Anabaptists as the workforce of the dominion; 2) Anabaptists as the producers of luxury goods; 3) Anabaptists and nobility in close personal interaction (e.g. the Anabaptist physicians). The paper also described the specifics of Moravian Anabaptists research in context of other presented researches (from the Netherlands, Switzerland, Ukraine and Russia, Canada).
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku bylo představit aktuální stav bádání vztahu moravských novokřtěnců a moravské šlechty. Byly představeny tři úrovně tohoto vztahu: 1) novokřtěnci jako pracovní síla panství; 2) novokřtěnci jako producenti luxusního zboží; 3) novokřtěnci v osobní blízkosti šlechty (např. novokřtěnští lékaři). Příspěvek se také snažil popsat specifika výzkumu moravských novokřtěnců v kontextu dalších představených výzkumů (zazněly příspěvky z Nizozemí, Švýcarska, Ukrajiny, Ruska a Kanady).
Links
MUNI/A/1263/2019, interní kód MUName: Kulturní identita v dějinách střední Evropy (Acronym: Kulturní identita)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/7/2024 17:53