Detailed Information on Publication Record
2019
Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
SVOBODOVÁ, HanaBasic information
Original name
Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
Name in Czech
Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 198 pp. 2019
Publisher
Masaryk University Press
Other information
Language
English
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9521-2
Keywords (in Czech)
terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita
Keywords in English
outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/5/2020 13:51, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail.
In Czech
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MU |
| ||
GA16-00695S, research and development project |
| ||
MUNI/A/0946/2015, interní kód MU |
| ||
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MU |
| ||
TJ01000127, research and development project |
|