SVOBODOVÁ, Hana. Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy. 1., elektronické vyd. Brno: Masaryk University Press. 198 s. ISBN 978-80-210-9522-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
Název česky Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie
Autoři SVOBODOVÁ, Hana.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 198 s. 2019.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9522-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019
Klíčová slova česky terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita
Klíčová slova anglicky outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity
Štítky Munipress
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 4. 5. 2020 13:55.
Anotace
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail.
Anotace česky
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MUNázev: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (Akronym: 3P)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0946/2015, interní kód MUNázev: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masarykova univerzita, Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MUNázev: Námětovník pro terénní výuku
Investor: Masarykova univerzita, Námětovník pro terénní výuku
TJ01000127, projekt VaVNázev: Systém terénní výuky pro základní školy
Investor: Technologická agentura ČR, Systém terénní výuky pro základní školy
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 19:40