SVOBODOVÁ, Hana. Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy. 1., elektronické vyd. Brno: Masaryk University Press. 198 pp. ISBN 978-80-210-9522-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Outdoor Education in Geography: A Specific Educational Strategy
Name in Czech Terénní výuka v zeměpise: specifická výuková strategie
Authors SVOBODOVÁ, Hana.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 198 pp. 2019.
Publisher Masaryk University Press
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9522-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9522-2019
Keywords (in Czech) terénní výuka, kurikulum, školní vzdělávací program, zeměpis, základní škola, žák, učitel, pohybová aktivita
Keywords in English outdoor education;curriculum; school educational programme; geography; elementary school; pupil; teacher; physical activity
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 4/5/2020 13:55.
Abstract
The publication aims to promote outdoor education as a strong teaching strategy, to describe its links to the school curriculum, and to offer teachers a helping hand in developing the concept of outdoor education. All of this is based on exploring the benefits of outdoor education in teaching and promoting physical activity, which is a natural part of it. The first part of the book analyses how outdoor education is established in the Czech school curriculum, outlining the steps necessary for outdoor education to be implemented, in terms of preparation of both the teachers and pupils. This section also provides recommendations for the development of an outdoor education concept for elementary schools. The second part of the publication is devoted to outdoor education research conducted in cooperation with elementary school teachers, pupils of a model elementary school and their parents, are presented in detail.
Abstract (in Czech)
Monografie si klade za úkol přiblížit terénní výuku jako silnou výukovou strategii, popsat její vztah ke školnímu kurikulu a podat učitelům pomocnou ruku k vytvoření koncepce terénní výuky. To vše je založeno na výzkumu přínosů terénní výuky pro učení a rozvoj pohybové aktivity. První část publikace pojednává o terénní výuce jako o specifické strategii učení. Je analyzováno zakotvení terénní výuky v českém školním kurikulu, jsou nastíněny kroky nezbytné pro její realizaci, ať už se jedná o přípravu samotného učitele nebo žáků. Rovněž jsou představena doporučení pro tvorbu koncepce terénní výuky na základní škole včetně modelové přípravy. Druhá část publikace je věnována výzkumu terénní výuky jako silné výukové strategie, který byl realizován ve spolupráci s učiteli základních škol, žáky modelové základní školy a jejich rodiči.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952, interní kód MUName: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (Acronym: 3P)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
GA16-00695S, research and development projectName: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Czech Science Foundation, Fieldwork as a powerful learning strategy
MUNI/A/0946/2015, interní kód MUName: Využívání terénní výuky na ZŠ jako specifické výukové strategie
Investor: Masaryk University, Category A
MUNI/FR/0881/2016, interní kód MUName: Námětovník pro terénní výuku
Investor: Masaryk University
TJ01000127, research and development projectName: Systém terénní výuky pro základní školy
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Fieldwork Education System for Elementary Schools
PrintDisplayed: 20/4/2024 05:23