B 2020

(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty

JANSOVÁ, Iveta

Basic information

Original name

(Bez)mocní mediální fanoušci: Televizní seriál jako zdroj bojů o význam mezi fanoušky a producenty

Authors

Edition

1. vyd. Olomouc, 166 pp. 2020

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-244-5680-5

Keywords (in Czech)

fandom, fanouškovská studia, femslash, vyjednávání s tvůrci, TV seriál

Keywords in English

fandom, fan studies, femslash, negotiation, TV series

Tags

Reviewed
Změněno: 5/5/2020 14:48, Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kniha se zaměřuje na kategorii mediálních fanoušků a představuje osobnosti fanoušků prostřednictvím pro ně typických aktivit a praxe. V návaznosti na klasické práce fanouškovských studií (př. Henryho Jenkinse) byly předmětem zájmu právě aktivity a zavedené způsoby jednání vytvářející osobnosti fanoušků v pohledu odborné i laické veřejnosti. Teoreticko-kritické pasáže jsou doplněny explanačními úseky vycházejícími z případových studií zaměřených na dva seriálové počiny a jejich fanoušky. Tato díla byla vybrána z hlediska jejich signifikantní pozice v rámci tzv. femslash fanouškovských interpretací. Výsledkem knihy je nová teoretická typologie fanouškovských osobností z hlediska míry jejich aktivity a z hlediska jejich typických způsobů jednání.