Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1656376, author = {Šíp, Radim}, address = {Brno}, edition = {1. dotisk 1. vyd.}, keywords = {theory of science; compostiona of thinking and action; pedagogy; school institution; cognitive landscape; nationalism}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-9377-5}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus}, year = {2020} }
TY - BOOK ID - 1656376 AU - Šíp, Radim PY - 2020 TI - Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021093775 KW - theory of science KW - compostiona of thinking and action KW - pedagogy KW - school institution KW - cognitive landscape KW - nationalism N2 - Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století. ER -
ŠÍP, Radim. \textit{Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus}. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 471 s. ISBN~978-80-210-9377-5.
|