SZCZEPANIK, Petr, Pavel ZAHRÁDKA, Jakub MACEK a Paul STEPAN. Digital Peripheries : The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective. Cham: Springer Open. 302 s. Springer Series in Media Industries. ISBN 978-3-030-44850-9. doi:10.1007/978-3-030-44850. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digital Peripheries : The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective
Autoři SZCZEPANIK, Petr, Pavel ZAHRÁDKA, Jakub MACEK a Paul STEPAN.
Vydání Cham, 302 s. Springer Series in Media Industries, 2020.
Nakladatel Springer Open
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Book - Open Access
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-3-030-44850-9
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44850
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D., učo 14931. Změněno: 20. 5. 2020 14:40.
Anotace
This is an open access book. Media industry research and EU policymaking are predominantly tailored to large (and, in the latter case, Western) European markets. This open access book addresses the specific qualities of smaller media markets, highlighting their vulnerability to global digital competition and outlining survival strategies for them. New online distribution models and new trends in the consumption of audiovisual content are limited by, and pose new challenges for, existing audiovisual business models and their legal framework in the EU. The European Commission’s Digital Single Market (DSM) strategy, which was intended e.g. to remove obstacles to the cross-border distribution of audiovisual content, has triggered a heated debate on the transformation of the existing ecosystem for European screen industries. While most current discussions focus on the United States, Western Europe, and the multinational giants, this book approaches these industry trends and policy questions from the perspective of relatively small and peripheral (in terms of their population, language, cross-border cultural flows, and financial and/or symbolic capital) media markets.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:52