ŠVAŘÍČEK, Roman. The Role of the Teacher in Supporting Students’ Epistemic Thinking in Dialogic Argumentation. A Case Study. Studia paedagogica. roč. 24, č. 4, s. 143-171. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2019-4-7. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Role of the Teacher in Supporting Students’ Epistemic Thinking in Dialogic Argumentation. A Case Study
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, 2019, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Full text
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00114156
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2019-4-7
Klíčová slova anglicky epistemic thinking; dialogic argumentation; case study
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 29. 4. 2021 10:00.
Anotace
The purpose of this qualitative research paper was to explore the role of a teacher in supporting students’ epistemic understanding and argumentation. The main subject of our research was expert teacher Daniela, who had been teaching Czech language arts for twelve years and undertook a developmental program on dialogic teaching three years prior to this study. Data were gathered through structured observations, six video recordings of teaching, and several interviews with the teacher and students. The findings showed that the teacher tried to depersonalise students’ arguments and sought to make the argument jointly owned by everybody in the classroom so that it was possible to discuss the nature of the argument and not the student’s personal opinion. The findings reveal that the depersonalisation is a unique procedure that could increase students’ participation in dialogic argumentation while preserving their personal opinions.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaVNázev: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 02:23