„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.
ŠKARKOVÁ, Lucie, Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁ. „Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | „Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“. |
Název anglicky | „I am the principal of a private alternative school.“ |
Autoři | ŠKARKOVÁ, Lucie, Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁ. |
Vydání | Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Obor | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | ředitel, alternativní škola, narativní identita |
Klíčová slova anglicky | director, alternative school, narrative identity |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 3. 5. 2021 10:25. |
Anotace |
---|
V českém kontextu se dlouhodobě nevěnuje pozornost empirickému výzkumu alternativních škol. Zájem po poznání specifické situace ředitelů, učitelů, žáků a rodičů, které spojuje každodenní utváření školní reality, chceme objevovat s využitím narativní analýzy. Poznání narativních identit aktérů nám umožní porozumět diskurzu, který je soukromou alternativní školou konstruován. V rámci příspěvku prezentujeme celou metodologii projektu a ukážeme již dílčí analýzy narativních identity ředitelů alternativních škol. Konkrétně poukážeme na některé narativní proměnné příběhů ředitelů jako je jsou jejich motivační témata, afektivní témata, strukturální elementy narativu a podobně (srov. Adler et al., 2017 a McAdams, & McLean, 2013). |
Anotace anglicky |
---|
In the Czech context, attention has not been paid to empirical research of alternative schools for a long time. After learning about the specific situation of principals, teachers, pupils and parents, which unites the everyday formation of school reality, we want to discover using narrative analysis. Knowing the narrative identities of the actors will allow us to understand the discourse that is constructed by a private alternative school. As part of the paper, we present the entire methodology of the project and show partial analyzes of the narrative identities of alternative school principals. Specifically, we point out some narrative variables of directors' stories, such as their motivational themes, affective themes, structural elements of the narrative, and so on (cf. Adler et al., 2017 and McAdams, & McLean, 2013). |
Návaznosti | |
---|---|
GA20-12828S, projekt VaV | Název: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách |
Investor: Grantová agentura ČR, Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách |
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 13:02