k
2020
Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for?
ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina
Základní údaje
Originální název
Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for?
Vydání
31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
učení se jazykům, reflektivní psaní, učební deníky, historie učení se jazykům, učitel výzkumník
Klíčová slova anglicky
language learning, reflective writing, learning logs, language learning history, teacher researcher
Příznaky
Mezinárodní význam
V originále
Reflective writing is one of the common practices recommended to students in the context of autonomous learning. The aim of this presentation is to discuss whether and how reflective texts provide insight into students´ language learning also for other readers, for teachers, language advisors or teachers-researchers. It will be demonstrated that students´ language learning histories and learning logs can be used as pedagogical tools as well as research instruments. First, the presentation will suggest how to identify topics relevant for individual students as well as those shared more generally in students´ texts. Second, possible methods of extracting and analysing data from reflective texts will be examined and their limitations considered. The presentation hopes to confirm that investigating individual reflective texts can provide answers for complex research questions concerning students´ language learning.
Zobrazeno: 6. 11. 2024 11:06