k 2020

Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for?

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for?

Autoři

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina

Vydání

31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

učení se jazykům, reflektivní psaní, učební deníky, historie učení se jazykům, učitel výzkumník

Klíčová slova anglicky

language learning, reflective writing, learning logs, language learning history, teacher researcher

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 29. 4. 2021 10:13, Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová

Anotace

V originále

Reflective writing is one of the common practices recommended to students in the context of autonomous learning. The aim of this presentation is to discuss whether and how reflective texts provide insight into students´ language learning also for other readers, for teachers, language advisors or teachers-researchers. It will be demonstrated that students´ language learning histories and learning logs can be used as pedagogical tools as well as research instruments. First, the presentation will suggest how to identify topics relevant for individual students as well as those shared more generally in students´ texts. Second, possible methods of extracting and analysing data from reflective texts will be examined and their limitations considered. The presentation hopes to confirm that investigating individual reflective texts can provide answers for complex research questions concerning students´ language learning.
Zobrazeno: 6. 11. 2024 11:06