Detailed Information on Publication Record
2020
Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet
VÁCLAVÍK, LadislavBasic information
Original name
Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet
Name in Czech
Podpora autonomie s pomocí aplikace Quizlet v seminářích obchodní angličtiny
Authors
VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hongkong, The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy, p. 122-131, 10 pp. Autonomous Language Learning Series, 2020
Publisher
Candlin & Mynard ePublishing Limited
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Hong Kong
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14640/20:00115817
Organization unit
Language Centre
ISBN
978-1-6592-7135-5
Keywords (in Czech)
autonomie; učebnice;blended learning; obchodní angličtina; Quizlet; Edmodo
Keywords in English
autonomy; textbook; blended learning; business English; Quizlet; Edmodo
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/8/2021 09:40, Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D.
V originále
This contribution concerns implementation of various tools and strategies to which a teacher might resort in an effort to take some distance from the coursebook and raise awareness of learners’ autonomy in the fields of vocabulary learning, learning attitude and learning strategies. The concept of business news activities, as well as the use of ICT tools such as Quizlet will be introduced and described. Finally, a brief evaluation of the procedures – both from the teacher’s and learners’ points of view – will be offered in view of outlining their possible future modifications.
In Czech
Příspěvek se týká implementace různých nástrojů a strategií, díky nimž může učitel zvýšit povědomí žáků o autonomii v oblasti osvojování slovní zásoby, učení a strategií učení. Bude představen a popsán koncept aktivity „business news“, jakož i využití nástroje Quizlet. Uvedené postupy jsou v závěru zhodnoceny – jak z pohledu učitele, tak studentů – a nastíněny jejich možné budoucí úpravy.