C 2020

Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet

VÁCLAVÍK, Ladislav

Basic information

Original name

Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet

Name in Czech

Podpora autonomie s pomocí aplikace Quizlet v seminářích obchodní angličtiny

Authors

VÁCLAVÍK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hongkong, The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy, p. 122-131, 10 pp. Autonomous Language Learning Series, 2020

Publisher

Candlin & Mynard ePublishing Limited

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Hong Kong

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14640/20:00115817

Organization unit

Language Centre

ISBN

978-1-6592-7135-5

Keywords (in Czech)

autonomie; učebnice;blended learning; obchodní angličtina; Quizlet; Edmodo

Keywords in English

autonomy; textbook; blended learning; business English; Quizlet; Edmodo

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/8/2021 09:40, Mgr. Ladislav Václavík, Ph.D.

Abstract

V originále

This contribution concerns implementation of various tools and strategies to which a teacher might resort in an effort to take some distance from the coursebook and raise awareness of learners’ autonomy in the fields of vocabulary learning, learning attitude and learning strategies. The concept of business news activities, as well as the use of ICT tools such as Quizlet will be introduced and described. Finally, a brief evaluation of the procedures – both from the teacher’s and learners’ points of view – will be offered in view of outlining their possible future modifications.

In Czech

Příspěvek se týká implementace různých nástrojů a strategií, díky nimž může učitel zvýšit povědomí žáků o autonomii v oblasti osvojování slovní zásoby, učení a strategií učení. Bude představen a popsán koncept aktivity „business news“, jakož i využití nástroje Quizlet. Uvedené postupy jsou v závěru zhodnoceny – jak z pohledu učitele, tak studentů – a nastíněny jejich možné budoucí úpravy.