Detailed Information on Publication Record
2020
Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ and Jan NEHYBABasic information
Original name
Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU
Name in Czech
Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU
Name (in English)
Towards the quality 2016–2020 in pedagogical-psychological preparation of future teachers at the Faculty of Education MU
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 36 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Účelové publikace
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-9567-0
Keywords (in Czech)
evaluace, kurikulum, učitelská propedeutika
Keywords in English
evaluation, curriculum, teaching propedeutics
Tags
Změněno: 19/6/2020 11:46, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Cílem této publikace je představit Katedru pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a její výsledky evaluace v závěru tříleté implementace nově akreditovaného pedagogicko-psychologického modulu učitelské propedeutiky. Publikace představuje poslání a vizi pracoviště, jeho plánované kurikulum, teoretická východiska i úspěchy pracoviště v oblasti výzkumné, tvůrčí i projektové. Stěžejní část tvoří poznatky z evaluace praktické implementace nového kurikula v praxi.
In English
The aim of this publication is to introduce the Department of Education of the Faculty of Education, Masaryk University and its results of evaluation at the end of the three-year implementation period of the newly accredited pedagogical-psychological module of teacher education. The publication presents the mission and vision of the workplace, its planned curriculum, theoretical foundations and achievements in research, creative and project areas. The main part is formed by the evaluation of the practical implementation of the new curriculum in practice.