u 2020

Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ and Jan NEHYBA

Basic information

Original name

Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU

Name in Czech

Směřování ke kvalitě 2016–2020 v pedagogicko-psychologické přípravě budoucích učitelů na PdF MU

Name (in English)

Towards the quality 2016–2020 in pedagogical-psychological preparation of future teachers at the Faculty of Education MU

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 36 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-9567-0

Keywords (in Czech)

evaluace, kurikulum, učitelská propedeutika

Keywords in English

evaluation, curriculum, teaching propedeutics

Tags

Změněno: 19/6/2020 11:46, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Cílem této publikace je představit Katedru pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a její výsledky evaluace v závěru tříleté implementace nově akreditovaného pedagogicko-psychologického modulu učitelské propedeutiky. Publikace představuje poslání a vizi pracoviště, jeho plánované kurikulum, teoretická východiska i úspěchy pracoviště v oblasti výzkumné, tvůrčí i projektové. Stěžejní část tvoří poznatky z evaluace praktické implementace nového kurikula v praxi.

In English

The aim of this publication is to introduce the Department of Education of the Faculty of Education, Masaryk University and its results of evaluation at the end of the three-year implementation period of the newly accredited pedagogical-psychological module of teacher education. The publication presents the mission and vision of the workplace, its planned curriculum, theoretical foundations and achievements in research, creative and project areas. The main part is formed by the evaluation of the practical implementation of the new curriculum in practice.