MURRAY SVIDROŇOVÁ, Mária, Gabriela VACEKOVÁ, Michal PLAČEK, Markéta MATULOVÁ, Lucia HRŮZOVÁ a Lenka HARRINGOVÁ. Alternative non-profit funding methods: crowdfunding in the Czech Republic and Slovakia. Applied Economics Letters. Abingdon (England): ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021, roč. 28, č. 9, s. 748-754. ISSN 1350-4851. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504851.2020.1776828.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Alternative non-profit funding methods: crowdfunding in the Czech Republic and Slovakia
Autoři MURRAY SVIDROŇOVÁ, Mária (703 Slovensko, garant), Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovensko), Michal PLAČEK (203 Česká republika), Markéta MATULOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lucia HRŮZOVÁ (703 Slovensko, domácí) a Lenka HARRINGOVÁ (703 Slovensko).
Vydání Applied Economics Letters, Abingdon (England), ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021, 1350-4851.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50602 Public administration
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.287
Kód RIV RIV/00216224:14560/21:00118740
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/13504851.2020.1776828
UT WoS 000543332800001
Klíčová slova anglicky NGO; crowdfunding; Czech Republic; Slovakia
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 25. 8. 2022 21:25.
Anotace
The paper presents a view of the crowdfunding phenomenon in the Czech Republic and Slovakia, identifying factors that determine the success of non-profits on crowdfunding platforms operating in two (post-) Communist CEE countries in terms of the two-sided market theory. The main finding is that the status of a project creator does not significantly affect the probability of project overfunding, which implies that the projects created by non-profits do not have a higher likelihood of being overfunded, though this may differ between the studied countries.
Návaznosti
GA19-06020S, projekt VaVNázev: Alternativní způsoby poskytování služeb
Investor: Grantová agentura ČR, Alternativní způsoby poskytování služeb
MUNI/A/1121/2018, interní kód MUNázev: Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií (Akronym: OFSMNO)
Investor: Masarykova univerzita, Online fundraising a sociálne média v prostredí neziskových organizácií, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 09:08