Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1663761, author = {Černý, Michal}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.009}, keywords = {competence; digital competence; qualitative research; quantitative research; DigComp; university students}, language = {cze}, issn = {1803-537X}, journal = {Journal of Technology and Information Education}, title = {Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity}, url = {https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3}, volume = {12}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1663761 AU - Černý, Michal PY - 2020 TI - Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity JF - Journal of Technology and Information Education VL - 12 IS - 1 SP - 44-60 EP - 44-60 PB - Univerzita Palackého SN - 1803537X KW - competence KW - digital competence KW - qualitative research KW - quantitative research KW - DigComp KW - university students UR - https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3 L2 - https://www.jtie.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=jti&raid=167&type=fin&ver=3 N2 - Studie si klade za cíl na základě 92 výpovědí studentů Masarykovy univerzity popsat, jakým způsobem si představují digitálně kompetentního člověka a jaké je jejich uchopení konceptu kompetence. Studenti zařazení do výzkumu byli absolventy kurzů, které se zaměřují na rozvoj digitálních kompetencí dle evropského rámce DigComp 2.1. Nejde tedy o studenty náhodně vybrané, ale o ty, kteří se již s nějakou strukturou digitálních kompetencí setkali a mají s nimi zkušenosti, jak praktické, tak i teoretické. Výzkum analyzuje závěry dotazníku v kvantitativní i kvalitativní podobě. Využívá přitom kódování. Výsledkem je definice, která akcentuje vztah kompetence k využitelnosti ve všech oblastech lidského života. K tomu, co můžeme najít ve výchozím rámci, pak přidávají nutnost kritického myšlení a schopnost se kontinuálně učit. Kompetence má temporální charakter, není ničím trvalým. ER -
ČERNÝ, Michal. Kdo je digitálně kompetentní člověk? Empirická studie výroků studentů (převážně) Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (Who is a digitally competent person? Empirical study of student statements (mostly) of the Faculty of Arts of Masaryk University). \textit{Journal of Technology and Information Education}. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020, vol.~12, No~1, p.~44-60. ISSN~1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.009.
|