MOTSCHNIG, Renate, Michael SILBER a Valdemar ŠVÁBENSKÝ. How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run? In 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). New York, NY, USA: IEEE, 2020. s. 1-9. ISBN 978-1-7281-8961-1. doi:10.1109/FIE44824.2020.9273962.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?
Autoři MOTSCHNIG, Renate (40 Rakousko, garant, domácí), Michael SILBER (40 Rakousko) a Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí).
Vydání New York, NY, USA, 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), od s. 1-9, 9 s. 2020.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Výsledek v sborníku konference
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115856
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-7281-8961-1
ISSN 1539-4565
Doi http://dx.doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9273962
UT WoS 000646660800094
Klíčová slova anglicky student-centered learning; longitudinal study; mixed methods; qualitative content analysis; communication; professional skills
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D., učo 395868. Změněno: 15. 4. 2022 13:34.
Anotace
This Full Paper in the Research-To-Practice Category presents a long-term study about the effects of a student-centered course on communication and professional skills on students’ thoughts, attitudes, and behavior. The course is offered at a European university as part of a computer science master's program. This paper shares the design and challenges of a longitudinal study that reaches ten years behind and employs a mixed-methods approach. Besides presenting and interpreting the findings, we shed light on which features tend to stay on students’ minds and impact their way of being and acting in society. Moreover, we suggest implications for the design and practice in comparable courses to maximize constructive, sustainable effects, such as improved active listening, presentation skills, and openness to other perspectives. These are essential (not only) for computer science professionals. Our findings suggest that the course provided significant learning for the vast majority of respondents, including aspects such as presenting while keeping the other side in mind, managing one’s stress, and becoming less shy to speak up. All in all, we aim to contribute an evidence-based source of motivation for instructors in technically focused curricula who hold a student-centered stance.
Návaznosti
EF16_019/0000822, projekt VaVNázev: Centrum excelence pro kyberkriminalitu, kyberbezpečnost a ochranu kritických informačních infrastruktur
MUNI/A/1411/2019, interní kód MUNázev: Aplikovaný výzkum: softwarové architektury kritických infrastruktur, bezpečnost počítačových systémů, zpracování přirozeného jazyka a jazykové inženýrství, vizualizaci velkých dat a rozšířená realita.
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum: softwarové architektury kritických infrastruktur, bezpečnost počítačových systémů, zpracování přirozeného jazyka a jazykové inženýrství, vizualizaci velkých dat a rozšířená realita., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf   Verze souboru Švábenský, V. 28. 6. 2020

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf?info
Vloženo
Ne 28. 6. 2020 11:47, RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba prof. Renate Motschnig, učo 169603
  • osoba RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880
  • osoba RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D., učo 395868
Atributy
 

2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf
Adresa ze světa
http://is.muni.cz/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
151,1 KB
Hash md5
c46d6c550390d9dc28d2a5dbbe4fe366
Vloženo
Po 4. 1. 2021 09:38

2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.txt
Adresa ze světa
http://is.muni.cz/publication/1664092/2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
53,2 KB
Hash md5
61427a3ac9ae93ed91d5207177e502f0
Vloženo
Po 4. 1. 2021 09:51
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 28. 11. 2022 19:10