LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Ruud LELIEUR, Wouter SCHELFHOUT, Jan VANHOOF, Kristin VANLOMMEL, Mateja BREJC, Justina ERČULJ, Torbjorn HORTLUND, Kristina MALMBERG, Linda DEVLIN, Rachel MORGAN-GUTHRIE, Tracy WALLIS, Daniel CEBRIÁN and Manuel CEBRIÁN. Leading Learning Networks in Education. Theoretical Framework and School Leaders´ Perspectives across Europe. 1st ed. Brno: Masaryk University Press. 100 pp. ISBN 978-80-210-9589-2. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Leading Learning Networks in Education. Theoretical Framework and School Leaders´ Perspectives across Europe
Name in Czech Vedení učících se sítí ve vzdělávání. Teoretický rámec a perspektiva ředitelů škol napříč Evropou
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Ruud LELIEUR, Wouter SCHELFHOUT, Jan VANHOOF, Kristin VANLOMMEL, Mateja BREJC, Justina ERČULJ, Torbjorn HORTLUND, Kristina MALMBERG, Linda DEVLIN, Rachel MORGAN-GUTHRIE, Tracy WALLIS, Daniel CEBRIÁN and Manuel CEBRIÁN.
Edition 1. vyd. Brno, 100 pp. 2020.
Publisher Masaryk University Press
Other information
Original language English
Type of outcome Research report
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-210-9589-2
Keywords (in Czech) ředitelé škol, učitelé, spolupráce ve škole, síťování
Keywords in English learning networks; leadership; education
Tags Munipress
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 26/6/2020 12:26.
Abstract
This study is one of the main outcomes of Leading Learning by Networking, an Erasmus+ project. It concerns the management of learning networks in schools with regard to the mission of these networks in the context of growing diversity. The text consists of three main parts. The opening chapter is of theoretical study, dealing with the term Professional learning networks and various factors that facilitate this form of collaboration in schools. Attention is also paid to the role of headteachers in the creation of and support for learning networks. The second part is a summary of the results of a qualitative research, which was carried out by means of interviews, aimed at recognition of some aspects of networking in selected schools in the partner countries. Part three describes a range of data obtained from a questionnaire survey on headteachers’ needs and experience in the management of learning networks.
Abstract (in Czech)
Text je jedním z hlavních výstupů projektu Leading Learning by Networking (projekt Erasmus+). Studie pojednává o řízení učících se sítí ve školách s ohledem na jejich poslání v kontextu rostoucí rozmanitosti ve školách. Text se skládá ze tří hlavních částí. První z nich má teoretický charakter, pojednává o pojmu profesionálních učících se sítí a o faktorech, které takový způsob spolupráce ve školách usnadňují. Pozornost je věnovaná také roli ředitelů škol při vytváření a podpoře učících se sítí. Ve druhé části textu jsou shrnuty výsledky kvalitativního šetření, jehož cílem bylo skrze rozhovory poznat některé aspekty síťování ve vybraných školách v partnerských zemích. Třetí část studie nabízí data z dotazníkového šetření zaměřeného na zkušenosti a potřeby ředitelů škol v řízení učících se sítí. Publikace je určena zejména ředitelům škol, učitelům, školským politikům, školním konzultantům, studentům učitelských oborů.
PrintDisplayed: 19/4/2024 09:04