Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1668457, author = {Spurná, Michaela}, booktitle = {Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání – propojení teorie a praxe}, editor = {Anna Kucharská}, keywords = {curriculum reform, teachers, headteachers, implementation, national educational framework}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, isbn = {978-80-7603-103-6}, pages = {69-77}, publisher = {Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova}, title = {Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1668457 AU - Spurná, Michaela PY - 2019 TI - Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace PB - Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova SN - 9788076031036 KW - curriculum reform, teachers, headteachers, implementation, national educational framework N2 - Předkládaný text nabízí ohlédnutí, popřípadě zamyšlení nad tím, jak proběhlá kurikulrání reforma ovlivnila a stále ovlivňuje vnímání učitelů a ředitelů škol z hlediska participace na reformních aktivitách. Analyzovala jsem dostupné výsledky z výzkumů, které popisovaly proces implementace reformy do školní praxe. Je patrné, že negativní dopad zavádění dvojúrovňového kurikula se vyvíjel od samotného počátku spuštění reformy a postupem doby se projevoval až v samotném využívání školních vzdělávacích programů. Navazovat na takovou situaci revizemi RVP je vhodným, ale současně i křehkým úkolem. Je nezbytné myslet nejen na to, jakým způsobem se tvořily učitelské (ředitelské) postoje, ale také na to, kdo všechno tuto tvorbu postojů ovlivnil. ER -
SPURNÁ, Michaela. Dopad kurikulární reformy na vnímání učitelů, ředitelů a jiných pedagogických pracovníků aneb jak mocná může být implementace (The impact of the curriculum reform on teachers’ and headteachers’ perceptions or how the implementation process can be powerful). Online. In Anna Kucharská. \textit{Společenství praxe jako účinný faktor rozvoje základního a středního vzdělávání – propojení teorie a praxe}. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2019, p.~69-77. ISBN~978-80-7603-103-6.
|