HERBOČKOVÁ, Lucie. Teritoriální marketing jako faktor regionálního rozvoje na příkladu města Curych (Regional development based on the territorial marketing: The case of Zurich). Online. In Klímová, V., Žítek, V. XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2020, p. 274-280. ISBN 978-80-210-9610-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-35.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teritoriální marketing jako faktor regionálního rozvoje na příkladu města Curych
Name (in English) Regional development based on the territorial marketing: The case of Zurich
Authors HERBOČKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, XXIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků, p. 274-280, 7 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50202 Applied Economics, Econometrics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/20:00115911
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-9610-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9610-2020-35
Keywords (in Czech) teritoriální marketing; marketing města; Curych; cílová skupina; regionální rozvoj
Keywords in English territorial marketing; city marketing; city of Zurich; target group; regional development
Tags Curych, cílová skupina, marketing města, Regionální rozvoj, teritoriální marketing
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Lucie Herbočková, učo 500730. Changed: 14/4/2021 15:50.
Abstract
Článek se zabývá konceptem teritoriálního marketingu a jeho propojení s atraktivitou curyšského teritoria. V době globalizace, kdy si i sebemenší teritoria mohou konkurovat, je na místě zavést techniku, která právě vytvoří z určité lokality jeho vlastní unikát. Avšak s ohledem na regionální rozvoj, koncept pomáhá maximalizovat atraktivitu města, a tak i ekonomicky růst. Obecně strategie teritoriálního marketingu velmi dobře fungují v inovativních regionech či městech. Důvodem vybrání města Curych je právě jeho inovativní potenciál a strategie, jak rada města efektivně pracuje s prvky teritoriálního marketingu a tlačí v rozvoji na jeho dlouhodobou udržitelnost. Cílem článku je analyzovat uplatnění konceptu teritoriálního marketingu ve městě Curych pomocí metody sekundární analýzy dat. Curych je ukázkovým městem že realizace konceptu komplexního teritoriálního marketingu dokáže zvýšit atraktivnost teritoria, a tak zkvalitnit jeho rozvoj. Rada města efektivně pracuje s důležitými segmenty a zná své priority. Pro určení svých cílových skupin používá místní podnikatele, zaměstnance a residenty, návštěvníky, potenciální investory a mezinárodní podniky. Prioritami města je rozvoj a spolupráce lokálních subjektů, inovativní činnosti a atraktivita pro externí potenciální investory, což přináší městu příležitosti.
Abstract (in English)
The article introduces the concept of territorial marketing and its reflection in the attractiveness of Zurich territory. Even though the process of globalization brings benefits, it also challenges the small territories to compete in the global market. Regarding regional development, the concept helps to maximize the level of the attractiveness of the city, thus economic growth. In general, territorial marketing strategies are quite successful in innovative regions, as well as cities. The primary reason for choosing such a city is precisely its innovative potential and strategy, as the city council effectively works with elements of territorial marketing and develops its territory sustainably. The article aims to analyze the relevance of the concept in the city of Zurich, applying the method of secondary data analysis. Zurich is a representative city that the implementation of the concept of territorial marketing may increase the attractiveness of the territory. The city council works effectively with important segments and knows its preferences. It uses local entrepreneurs, employees and residents, visitors, potential investors, and international companies to identify its target groups. The city's priorities are the development and cooperation of local entities, innovative activities, and attractiveness for potential external investors, which brings opportunities to the city.
Links
MUNI/A/0895/2019, interní kód MUName: Teritoriální marketing v úspěšných regionálních inovačních systémech (Acronym: TEMARIS)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 8/8/2024 21:17