BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ. Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities. 1. vydání. Hersshey, Spojené státy: IGI Global. 279 s. Advances-human-social-aspects-technology. ISBN 978-1-7998-4267-5. doi:10.4018/978-1-7998-4267-5. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.
Název česky Dyslexie a dostupnost v moderní době. Aktuální výzkum a příležitosti.
Autoři BALHAROVÁ, Kamila (203 Česká republika), Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Hersshey, Spojené státy, 279 s. Advances-human-social-aspects-technology, 2021.
Nakladatel IGI Global
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00120644
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-7998-4267-5
Doi http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-4267-5
Klíčová slova česky Čtenářské dovednosti; gramotnost; akademické dovednosti; asistivní technologie; vývojové poruchy; e-learning; funkční gramotnost; neurovývojové postižení.
Klíčová slova anglicky Reading skills; literacy; academic performance; assistive technologies; developmental disorders; e-learning; functional literacy; neurodevelopment disabilities.
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 24. 3. 2021 15:50.
Anotace
While the written word is an important means of communication among people, the technological revolution has increased the demands on mental processes involved in the processing of written information, which endangers the quality of life of people who have reading difficulties and are not completely functionally literate. Educational technologies have vastly improved in past decades, especially in the realm of aiding individuals with development and learning disorders. With these learning technologies becoming more mainstream, individuals struggling to maintain a sense of normalcy in everyday life now have a chance to overcome various barriers.
Anotace česky
Zatímco psané slovo je důležitým prostředkem komunikace mezi lidmi, technologická revoluce zvýšila nároky na duševní procesy spojené se zpracováním písemných informací, což ohrožuje kvalitu života lidí, kteří mají potíže se čtením a nejsou zcela funkčně gramotní. Informační (vzdělávací) technologie se v posledních desetiletích výrazně zlepšily, zejména v oblasti podpory jedinců s vývojovými poruchami učení. Tyto vzdělávací technologie pomáhají přiblížit lidi s problémy ve čtení stále více do hlavního proudu, pomáhají jim udržet pocit normálnosti v každodenním životě, dávají jim šanci překonávat různé překážky.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 09:20