B 2019

Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole

SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole

Name in Czech

Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole

Name (in English)

Support of student leadership in kindergarten practice

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 124 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9527-4

Keywords (in Czech)

praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; mentoring; provázející učitel; reflexe

Keywords in English

practice; preschool students; mentoring; accompanying teacher; reflection

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 14/7/2020 09:59, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Metodická příručka teoreticky ukotvuje a argumentuje reflektivně pojaté přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol, jehož nedílnou součástí je poskytování mentorské podpory ze strany provázejících učitelů. Celá publikace tedy směřuje svým pojetím k porozumění role provázejícího učitele a jeho místu v podpoře rozvoje učitele jako reflektivního praktika.

In English

The methodological handbook theoretically anchors and argues reflective conceived preparatory education of kindergarten teachers, an integral part of which is the provision of mentoring support by accompanying teachers. The whole publication thus aims to understand the role of the accompanying teacher and its place in supporting the development of the teacher as a reflective practice.