SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole (Support of student leadership in kindergarten practice). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 124 pp. ISBN 978-80-210-9527-4. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole
Name in Czech Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole
Name (in English) Support of student leadership in kindergarten practice
Authors SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 124 pp. 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9527-4
Keywords (in Czech) praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; mentoring; provázející učitel; reflexe
Keywords in English practice; preschool students; mentoring; accompanying teacher; reflection
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 14/7/2020 09:59.
Abstract
Metodická příručka teoreticky ukotvuje a argumentuje reflektivně pojaté přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol, jehož nedílnou součástí je poskytování mentorské podpory ze strany provázejících učitelů. Celá publikace tedy směřuje svým pojetím k porozumění role provázejícího učitele a jeho místu v podpoře rozvoje učitele jako reflektivního praktika.
Abstract (in English)
The methodological handbook theoretically anchors and argues reflective conceived preparatory education of kindergarten teachers, an integral part of which is the provision of mentoring support by accompanying teachers. The whole publication thus aims to understand the role of the accompanying teacher and its place in supporting the development of the teacher as a reflective practice.
PrintDisplayed: 18/4/2024 08:41