J 2020

Digital literacy and its development at secondary vocational schools

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Digital literacy and its development at secondary vocational schools

Autoři

VÁLEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, Baden, Pädagogische Hochschule Niederösterreich. 2020, 2313-1640

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Rakousko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00115963

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

Educational research; Digital literacy; Digital teaching materials

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2021 14:08, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

The changes in the labour market that occur in connection with the digitization of many disciplines also impose new requirements on changing the approach to education in general. The revision and updating of curriculum documents in the Czech (not only) education system tries to respond to these changes. The paper focuses on the possibilities of contributing to the development of digital literacy of students in secondary vocational education (ISCED 97 - 3A and 3C) in specific educational areas, cross-cutting themes and key competences. We are talking about Math, Foreign language, Physics, Chemistry, ICT. The main objective of the FEP adjustment is the organic implementation of digital literacy as an integral part of student education. At the same time, the ability to use digital technologies creatively, safely and critically must be given to students. The creation of digital teaching materials by teachers themselves plays a very significant role in contemporary education. We will therefore focus on teachers' perception of the concept of digital literacy and whether and how teachers perceive the difference between Digitalization and Digital Literacy.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2019, interní kód MU
Název: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 1. 11. 2024 18:04