KOPEČNÝ, Petr a Barbora CHLEBORADOVÁ. Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 40 s. ISBN 978-80-210-9599-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)
Název česky Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)
Název anglicky Communication and Simulation Techniques in Speech Therapy. Methodical texts for the MUNI 4.0 project
Autoři KOPEČNÝ, Petr a Barbora CHLEBORADOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 40 s. 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9599-1
Klíčová slova česky komunikace; komunikační schopnost; logopedie; fonetika; dyslalie
Klíčová slova anglicky Communication; Communication Ability; Speech Therapy; Phonetics; Articulation Disorder
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 17. 7. 2020 13:39.
Anotace
Text se zaměřuje na základní vymezení komunikačního procesu a současného náhledu na narušenou komunikační schopnost. Studijní opora představuje intervenční přístupy k rozvoji foneticko-fonologické jazykové roviny, soustředí se tak na strategie k podpoře vývoje artikulační schopnosti a sluchového vnímání v období před zahájením povinné školní docházky a vybranými pomůckami k intervenci při obtížích ve foneticko-fonologické rovině jazyka. Studijní opora nabízí rovněž pohled na přístupy k žákyním a žákům v souvislosti s jejich zapojením do kolektivu třídy nebo skupiny, a to především ve vztahu k narušení v oblasti komunikace na základě psychogenních faktorů, ale také v důsledku závažných forem zdravotního postižení.
Anotace anglicky
The text focuses on the basic definition of the communication process and the current view of the impaired communication ability. The text presents intervention approaches to the development of the phonetic-phonological language level, focuses on strategies to support the development of articulatory ability and hearing perception in the pre-compulsory education period and selected aids for intervention in the phonetic-phonological language difficulties. Learning support also offers an insight into approaches to pupils in relation to their involvement in a class or group collective, particularly in relation to disruption in communication based on psychogenic factors, but also as a result of serious forms of disability.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 06:05