e 2019

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

KOPEČNÝ, Petr and Barbora CHLEBORADOVÁ

Basic information

Original name

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Name in Czech

Komunikační a simulační techniky logopedické. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)

Name (in English)

Communication and Simulation Techniques in Speech Therapy. Methodical texts for the MUNI 4.0 project

Authors

KOPEČNÝ, Petr and Barbora CHLEBORADOVÁ

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 40 pp. 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-9599-1

Keywords (in Czech)

komunikace; komunikační schopnost; logopedie; fonetika; dyslalie

Keywords in English

Communication; Communication Ability; Speech Therapy; Phonetics; Articulation Disorder

Tags

Změněno: 17/7/2020 13:39, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Text se zaměřuje na základní vymezení komunikačního procesu a současného náhledu na narušenou komunikační schopnost. Studijní opora představuje intervenční přístupy k rozvoji foneticko-fonologické jazykové roviny, soustředí se tak na strategie k podpoře vývoje artikulační schopnosti a sluchového vnímání v období před zahájením povinné školní docházky a vybranými pomůckami k intervenci při obtížích ve foneticko-fonologické rovině jazyka. Studijní opora nabízí rovněž pohled na přístupy k žákyním a žákům v souvislosti s jejich zapojením do kolektivu třídy nebo skupiny, a to především ve vztahu k narušení v oblasti komunikace na základě psychogenních faktorů, ale také v důsledku závažných forem zdravotního postižení.

In English

The text focuses on the basic definition of the communication process and the current view of the impaired communication ability. The text presents intervention approaches to the development of the phonetic-phonological language level, focuses on strategies to support the development of articulatory ability and hearing perception in the pre-compulsory education period and selected aids for intervention in the phonetic-phonological language difficulties. Learning support also offers an insight into approaches to pupils in relation to their involvement in a class or group collective, particularly in relation to disruption in communication based on psychogenic factors, but also as a result of serious forms of disability.