DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ. Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9595-3. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)
Název česky Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)
Název anglicky Special Needs Diagnostic – Hearing Disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka a Radka HORÁKOVÁ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9595-3
Klíčová slova česky sluchová vada, sluchové postižení, objektivní metody vyšetření sluchu, subjektivní metody vyšetření sluchu, funkční vyšetření sluchu, speciálně pedagogická diagnostika, včasná intervence, raná péče, speciálně pedagogické centrum pro sluchově postižené
Klíčová slova anglicky hearing defect, hearing disability, objective methods of hearing screening, subjective methods of hearing screening, functional hearing screening, special needs diagnostic, early intervention, early care, special needs centre for the hearing impaired
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 23. 7. 2020 11:10.
Anotace
V textu jsou vymezeny základní pojmy týkající se etiologie sluchových vad a vyšetřovacích metod, které jsou u dětí raného, předškolního a školního věku realizovány. Představeny jsou činnosti poradenských zařízení, která v daném časovém období hrají klíčovou roli. Jedná se o střediska rané péče a speciálně pedagogická centra, díky nimž dochází k propojení sociálního a školského resortu. Text nabízí přehled diagnostických nástrojů, které je možné využít u dětí raného věku, stejně tak je přiblížen diagnostický proces u dětí s postižením sluchu v předškolním a školním věku. Studenti se budou moci seznámit s příklady testů a testových materiálů užívaných v naší praxi, aby získali představu o struktuře a principech úkolů, z nichž sestávají. Využití studijní opory by mělo být propojeno s výkladem realizovaným ve výuce a diskusí. Předložený materiál by měl primárně sloužit ke studiu a přípravě na skupinovou i samostatnou práci studentů a sdílení zkušeností při diskusi.
Anotace anglicky
The text summarizes the fundamental features concerning the aetiology of hearing defects and the screening of children in an early, pre-school and school age. It introduces the service of the counselling institutions which represent the critical role in the specific period. These are early intervention and special needs centres which combine the domain of social and school care. The text includes an overview of diagnostic methods concerning the early age as well as the summary of the diagnostic process in children with hearing disability at pre-school and school age. Students would be able to study the examples of tests and materials applicated in practice with the focus on the organization and principles of the tasks. This material is aimed to create a successful combination with the lectures and discussions. The text is designed as a study and supportive material for the group and individual work. The following aim is to share the experience during the debates.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:15