JAGOŠOVÁ, Lucie a Otakar KIRSCH. Muzejní profese a veřejnost 2. Reflexe edukačního fenoménu v současné muzejní praxi. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 138 s. ISBN 978-80-210-9485-7. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9485-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzejní profese a veřejnost 2. Reflexe edukačního fenoménu v současné muzejní praxi
Název česky Muzejní profese a veřejnost 2. Reflexe edukačního fenoménu v současné muzejní praxi
Název anglicky Museum professions and the public 2. Reflection of the educational phenomenon in contemporary museum practice
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie a Otakar KIRSCH.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 138 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9485-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9485-2018
Klíčová slova česky muzeum; muzejní veřejnost; muzejní pedagogika; muzejní praxe; muzejní profese; vědecké disciplíny v muzeu
Klíčová slova anglicky museum; museum public; museum pedagogy; museum practice; museum professions; scientific disciplines
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 23. 7. 2020 11:41.
Anotace
V současné muzeologii a muzejní praxi ke skloňovaným tématům patří také dynamický vztah mezi vědou a edukací. V muzejní praxi se funkčnost tohoto propojení projektuje do různorodých forem zprostředkování výsledků bádání odborných pracovníků muzeí široké veřejnosti, zejm. koncipování srozumitelných a divácky atraktivních výstav a expozic, specializovaných edukačních programů pro školní či jiné skupiny, popularizujících tematických přednášek a dalších doprovodných programů a kulturních akcí, které současně nerezignují na dodržování didaktických zásad vědeckosti, názornosti, spojování teorie s praxí atd. Publikace představuje aktuální vhled do vybraných vědeckých oborů zastoupených v muzejních institucích a specifik muzejní praxe při popularizaci a zprostředkovávání jejich edukačního potenciálu široké veřejnosti.
Anotace anglicky
Among topical issues in present-day museology and museum practice is the dynamic relationship between science and education. The functionality of this interconnection in museum practice is projected into various forms of communication of research results achieved by professional museum workers to the general public. This mainly concerns the creation of well-understandable and visitor-attractive temporary and permanent exhibitions, specialised education programmes for schoolchildren or other groups, popularising thematic lectures and other accompanying programmes and cultural events, which at the same time observe the didactic rules of scientificity, presentiveness, interconnection of theory and practice etc. The publication offers a current insight into selected scientific disciplines involved in museum institutions and into the specifics of museum practice in the field of popularisation and mediation of their educational potential to the general public.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 07:57