PLCH, Lukáš. Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review. Medical Science Educator. Německo: Springer Nature, roč. 30, č. 4, s. 1707-1720. ISSN 2156-8650. doi:10.1007/s40670-020-01040-w. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
Autoři PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Medical Science Educator, Německo, Springer Nature, 2020, 2156-8650.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/20:00116100
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w
UT WoS 000624447600062
Klíčová slova anglicky technology enhanced learning; medical education; perception
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 12. 5. 2021 13:47.
Anotace
This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.
Návaznosti
MUNI/A/1047/2019, interní kód MUNázev: Učení v různých kontextech
Investor: Masarykova univerzita, Učení v různých kontextech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 17:03