Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1674575, author = {Novotná, Pavla}, address = {Bratislava}, booktitle = {Zborník: Expresivita vo výchove III}, editor = {Daniela Valachová, Barbora Kováčová}, keywords = {Children art expression. Expressivity. Pre-school education. Art ontogenesis. Art typology. Differentiation. Individualization. Pre-school care. Art activities. Art education. Creativity.}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {978-80-223-4931-4}, pages = {82-100}, publisher = {Univerzita Komenského v Bratislave}, title = {Bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí : Význam vývojových a typologických aspektů pro učitele}, url = {https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/05/2020_zb_expresivita-vo-vc3bdchove-iii-eds.-valach_kovac_final.pdf}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 1674575 AU - Novotná, Pavla PY - 2020 TI - Bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí : Význam vývojových a typologických aspektů pro učitele PB - Univerzita Komenského v Bratislave CY - Bratislava SN - 9788022349314 KW - Children art expression. Expressivity. Pre-school education. Art ontogenesis. Art typology. Differentiation. Individualization. Pre-school care. Art activities. Art education. Creativity. UR - https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2020/05/2020_zb_expresivita-vo-vc3bdchove-iii-eds.-valach_kovac_final.pdf N2 - Dětské výtvarné tvarosloví vytvářené hlavně pomocí linií doplňované barvou je poměrně běžnou výbavou předškolních dětí. Některé děti se svými díly však většinové produkci vymykají. Společným rysem jejich tvorby je např. preference práce s barevnou skvrnou, její strukturou a kompozicí. Tento charakter má celá šíře jejich tvorby a souvisí s typologií tvůrčích projevů. Text dává do souvislosti některé oborové poznatky o horizontálních (typologických) a vertikálních (ontogenetických) aspektech rané dětské výtvarné expresivity spolu se zjištěními z kvalitativního šetření obsahu výtvarných činností v mateřských školách (v rámci specifického výzkumu na vysoké škole 2018-2019) a je doplněn obrazovou dokumentací z vybraných výtvarných kazuistik. ER -
NOVOTNÁ, Pavla. Bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí : Význam vývojových a typologických aspektů pro učitele (Natural artistic expression of preschool children : Importance of developmental and typological aspects for teachers). Online. In Daniela Valachová, Barbora Kováčová. \textit{Zborník: Expresivita vo výchove III}. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2020, p.~82-100. ISBN~978-80-223-4931-4.
|