MLADENOVIĆ, Dušan, Roberto BRUNI a Prateek KALIA. Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia. Journal of International Consumer Marketing. Philadelphia, USA: Taylor & Francis, 2020, roč. 33, č. 4, s. 418-433. ISSN 0896-1530. doi:10.1080/08961530.2020.1800547.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia
Autoři MLADENOVIĆ, Dušan (688 Srbsko, garant, domácí), Roberto BRUNI (380 Itálie) a Prateek KALIA (356 Indie, domácí).
Vydání Journal of International Consumer Marketing, Philadelphia, USA, Taylor & Francis, 2020, 0896-1530.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00120678
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2020.1800547
UT WoS 000558342600001
Klíčová slova česky Czech Republic; homophily; social tie; trust; WOM; word of mouth engagement
Klíčová slova anglicky Czech Republic; homophily; social tie; trust; WOM; word of mouth engagement
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 14. 10. 2022 11:00.
Anotace
Given that consumers’ Word of Mouth (WOM) communication is influenced by demographic and social background this study investigates (1) to what extent consumers’ WOM engagement is influenced by social relationship variables, (2) in what capacity demographic factors affects preferences to engage in WOM and (3) the preferred WOM environment. Our findings indicate that offline context is preferred, trust and social ties are positively related to WOM, whilst homophily has reportedly negative impact. Age, gender, and education are reported to influence consumers’ propensity to engage in WOM. Based on the results, several practical and theoretical implications are discussed.
Návaznosti
MUNI/A/1155/2018, interní kód MUNázev: The Widespread Influence of Cultural Differences on Digital Marketing
Investor: Masarykova univerzita, The Widespread Influence of Cultural Differences on Digital Marketing, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2023 19:26