VAĎUROVÁ, Helena and Lenka SLEPIČKOVÁ. Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project. Educational Forum. Routledge Taylor & Francis, 2021, vol. 85, No 2, p. 128-142. ISSN 0013-1725. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00131725.2020.1794090.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project
Name in Czech Global Storylines jako způsob práce s rozmanitostí ve třídě a na světě: Zkušenosti z českého pilotního projektu
Authors VAĎUROVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Educational Forum, Routledge Taylor & Francis, 2021, 0013-1725.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00120686
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.1080/00131725.2020.1794090
Keywords (in Czech) global storylines; rozmanitost, drama ve vyučování, participativní výuka; České primární školy; globální vzdělávání; inkluzivní vzdělávání
Keywords in English global storylines; diversity; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 18/3/2022 15:20.
Abstract
This paper describes the process of implementing the Global Storylines (GSL) approach in Czech primary schools by looking at the data (interviews, participatory observations, written teachers’ reflections) collected from 12 primary schools. It attempts to analyze the main effects of GSL on pupils, teachers, and the class as a whole and demonstrates how the GSL approach contributes significantly to the understanding of diversity, development of self-confidence, mutual respect, empathy, and the ability to cooperate.
Abstract (in Czech)
Tento text představuje implementaci přístupu Global Storylines (GSL) v primárních školách v Česku prostřednictvím dat (rozhovory, participativní pozorování, písemné reflexe učitelů) z 12 základních škol. Analyzuje hlavní dopady GSL na žáky, učitele a třídní kolektiv. Text dále ukazuje, jakým způsobem přístup GSL přispívá k porozumění rozmanitosti, rozvoji sebevědomí, vzájemného respektu, empatie a schopnosti spolupracovat.
PrintDisplayed: 25/9/2024 11:12