V originále
Publikace je věnována specifikům ekonomického chodu kulturních institucí. V úvodu nastiňuje základní principy fungování trhů s kulturními statky a službami, popisuje různé možnosti jejich financování a shrnuje diskusi ekonomů o vhodnosti veřejných subvencí. Dále jsou pak jednotlivé kapitoly věnován y dílčím odvětvím kultury a jejich současnému fungování, s ohledem na existující hospodářský a legislativní rámec. Závěrečná část je věnována managementu a marketingu kulturních institucí. Publikace je cennou pomůckou pro všechny studenty managementu kultury či arts managementu.
In English
The publication inquires into the specifics of the economic operation of cultural institutions. The introduction outlines the basic principles of the functioning of markets for cultural goods and services, describes the various options for their financing and summarizes the discussion of economists on the appropriateness of public subsidies. Furthermore, the individual chapters are devoted to the sub-sectors of culture and their current functioning, with regard to the existing economic and legislative framework. The final part is devoted to the management and marketing of cultural institutions. The publication is a valuable tool for all students of culture management or arts management.