J 2019

Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů

HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů

Název anglicky

Great Figures of the French Revolution Creating and Reading Iconic Texts Using Live Pictures

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Marginalia Historica, Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, 1804-5367

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00116385

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Velká francouzská revoluce; živé obrazy; dramatizace; historické vědomí

Klíčová slova anglicky

French Revolution; Live pictures; Theater in education; Historical awareness

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 5. 2021 10:47, Mgr. Michal Petr

Anotace

ORIG EN

V originále

Studie přináší didaktickou analýzu výukových situací, které byly zaznamenány při realizaci výukového tématu Velká francouzská revoluce. Ústředním didaktickým postupem byla metoda živých obrazů, kterou chápeme jako variantu dramatizace. Výukové situace byly posuzovány skrze metodiku 3A (anotace, analýza a alterace výukové situace) a za použití relevantních historických pramenů. Studie ukazuje, jak lze prací s historickými prameny v propojení s vhodnými didaktickými prostředky budovat historické vědomí žáků.

Anglicky

The article presents a didactic analysis of classroom situations recorded while teaching the topic of the French Revolution. E teaching aid in question was the method of live pictures which is to be understood as a theater performance of sorts. Individual classroom situations were assessed using the 3A methodology (annotation, analyses, alteration) and relevant historical sources. E-article shows how using historical sources together with appropriate didactic methods contributes to creating historical awareness of pupils.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 13:18