HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů (Great Figures of the French Revolution Creating and Reading Iconic Texts Using Live Pictures). Marginalia Historica. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, vol. 10, No 1, p. 65-91. ISSN 1804-5367. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1678110, author = {Horká, Hana and Rodová, Veronika}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {French Revolution; Live pictures; Theater in education; Historical awareness}, language = {cze}, issn = {1804-5367}, journal = {Marginalia Historica}, title = {Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2020/07/MH-1-2019_web.pdf}, volume = {10}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1678110 AU - Horká, Hana - Rodová, Veronika PY - 2019 TI - Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů JF - Marginalia Historica VL - 10 IS - 1 SP - 65-91 EP - 65-91 PB - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu SN - 18045367 KW - French Revolution KW - Live pictures KW - Theater in education KW - Historical awareness UR - https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/files/2020/07/MH-1-2019_web.pdf N2 - Studie přináší didaktickou analýzu výukových situací, které byly zaznamenány při realizaci výukového tématu Velká francouzská revoluce. Ústředním didaktickým postupem byla metoda živých obrazů, kterou chápeme jako variantu dramatizace. Výukové situace byly posuzovány skrze metodiku 3A (anotace, analýza a alterace výukové situace) a za použití relevantních historických pramenů. Studie ukazuje, jak lze prací s historickými prameny v propojení s vhodnými didaktickými prostředky budovat historické vědomí žáků. ER -
HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů (Great Figures of the French Revolution Creating and Reading Iconic Texts Using Live Pictures). \textit{Marginalia Historica}. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, 2019, vol.~10, No~1, p.~65-91. ISSN~1804-5367.
|