k 2020

Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin

GACHALLOVÁ, Natália and Marie OKÁČOVÁ

Basic information

Original name

Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin

Name in Czech

Verba movent, exempla trahunt: kontextové učení v kurzech lékařské latiny

Edition

Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners, 2020

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

kontextové učení; lingua franca; jazyk pro specifické účely; lékařská latina

Keywords in English

context-based learning; lingua franca; language for specific purposes; medical Latin

Tags

International impact
Změněno: 28/4/2021 15:24, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper examines the importance of context-based learning in courses of medical Latin for multilingual study groups. It shows that, once implemented, this approach significantly increases learners’ understanding and motivation to study. The employment of real-life clinical cases (including, for example, authentic x-rays, patients’ anamneses, and other illustrative materials) quite naturally makes the learning process more efficient and engaging.

In Czech

Příspěvek se věnuje významu kontextového učení pro výuku lékařské latiny, zejm. v mnohojazyčných skupinách studentů, a ukazuje, že tento přístup výrazně zvyšuje jejich pochopení a motivaci ke studiu. Využití reálných klinických případů (včetně autentických rentgenových snímků, lékařských anamnéz a dalších ilustrativních materiálů) činí výukový proces efektivnějším a zajímavějším.