Detailed Information on Publication Record
2020
Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin
GACHALLOVÁ, Natália and Marie OKÁČOVÁBasic information
Original name
Verba movent, exempla trahunt: Context-Based Learning in Medical Latin
Name in Czech
Verba movent, exempla trahunt: kontextové učení v kurzech lékařské latiny
Authors
Edition
Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners, 2020
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
kontextové učení; lingua franca; jazyk pro specifické účely; lékařská latina
Keywords in English
context-based learning; lingua franca; language for specific purposes; medical Latin
Tags
International impact
Změněno: 28/4/2021 15:24, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
The paper examines the importance of context-based learning in courses of medical Latin for multilingual study groups. It shows that, once implemented, this approach significantly increases learners’ understanding and motivation to study. The employment of real-life clinical cases (including, for example, authentic x-rays, patients’ anamneses, and other illustrative materials) quite naturally makes the learning process more efficient and engaging.
In Czech
Příspěvek se věnuje významu kontextového učení pro výuku lékařské latiny, zejm. v mnohojazyčných skupinách studentů, a ukazuje, že tento přístup výrazně zvyšuje jejich pochopení a motivaci ke studiu. Využití reálných klinických případů (včetně autentických rentgenových snímků, lékařských anamnéz a dalších ilustrativních materiálů) činí výukový proces efektivnějším a zajímavějším.