PECINA, Pavel and Peter MARINIČ. Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik (RESEARCH INTO THE QUALITY OF TEACHING VOCATIONAL SUBJECT USING CASE STUDIES). In 12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020. 2020. ISBN 978-80-7509-725-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Name in Czech Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Name (in English) RESEARCH INTO THE QUALITY OF TEACHING VOCATIONAL SUBJECT USING CASE STUDIES
Authors PECINA, Pavel and Peter MARINIČ.
Edition 12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7509-725-5
Keywords (in Czech) Kvalita výuky; didaktické kazuistiky; metodika 3A
Keywords in English Quality of teaching; didactic case studies; methodology 3A
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Changed: 17/9/2020 09:16.
Abstract
Předložená empirická studie je věnována dosud málo zkoumané oblasti, a to využití didaktických kazuistik v rámci výzkumu kvality výuky odborných předmětů. V první části jsme uvedli teoretická východiska zkoumání kvality výuky a zakotvili téma do stávajícího systému výzkumů kvality výuky v oblasti didaktických kazuistik. Předmětem zájmu druhé části je shrnutí hlavních zjištění didaktické kazuistiky, realizované ve výuce odborného technického předmětů na střední odborné škole ve Vyškově. V první části byla využita analýza domácích a zahraničních informačních pramenů s následnou syntézou a vyvozením kritických závěrů a specifik v oblasti využití didaktických kazuistik ve výuce odborných předmětů. V druhé části byla využita případová studie (didaktická kazuistika) aplikovaná na výuku odborných předmětů na středních školách. Hlavním výsledkem je charakteristika specifik využití didaktických kazuistik ke zkoumání kvality výuky v podmínkách výuky odborných předmětů. Dále potom prezentovaná jedna původní didaktická kazuistika ve výuce odborného technického předmětu.
Abstract (in English)
The presented empirical study is devoted to a hitherto little-researched area, namely the use of didactic case studies in the research of the quality of teaching professional subjects. The aim of the presented empirical study is to evaluate the possibilities of using didactic case studies in the teaching of vocational subjects at secondary schools and to present one didactic case study in the teaching of vocational technical subjects. The main research question is what are the specifics of the use of didactic case studies in the conditions of examining the quality of teaching professional subjects.
Links
MUNI/A/1028/2019, interní kód MUName: Trendy a aspekty technického a přírodovědného vzdělávání
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:53