Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1679144, author = {Obrovská, Jana and Svojanovský, Petr and Vlčková, Kateřina}, booktitle = {XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem „Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu“, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita}, keywords = {student diversity; student-teachers; teaching practice; lower secondary schools}, language = {cze}, title = {Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou}, year = {2020} }
TY - CONF ID - 1679144 AU - Obrovská, Jana - Svojanovský, Petr - Vlčková, Kateřina PY - 2020 TI - Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou KW - student diversity KW - student-teachers KW - teaching practice KW - lower secondary schools N2 - Etnografická studie se zaměřuje na způsoby, kterými studenti učitelství pracují na své praxi s žákovskou diverzitou. Diverzitu chápeme ze sociologické (jako konstruování rozdílů mezi žáky), stejně jako i pedagogické perspektivy (jako respektování individuálních vzdělávacích potřeb). Datový korpus tvoří terénní poznámky z 20 hodin 4 studentů učitelství z jejich výuky na praxi na druhém stupni 2 základních škol a jejich videozáznamy, 20 příprav na hodinu, terénní poznámky z 20 rozhovorů mezi studenty a mentory po pozorované výuce a jejich přepisy, 12 reflektivních deníků a 7 rozhovorů se studenty učitelství a jejich mentory. Výsledky ukazují, jak jsou studenti učitelství socializováni do chápání rozdílů mezi žáky a jak jsou mentorováni mentory reagovat na sociokulturní specifika žáků, speciální vzdělávací potřeby a další individuální vzdělávací potřeby. Tento příspěvek vznikl s podporou Grantové agentury České republiky (GA19-06763S, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů). ER -
OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ and Kateřina VLČKOVÁ. Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou (Student-Teachers Dealing with Student Diversity). In \textit{XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem „Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu“, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita}. 2020.
|